gov.ua
Державні сайти України

Управління інспекційної діяльності у Вінницькій області Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці

Чи правомірне запровадження простою лише для деяких підрозділів державної установи, тоді як інші підрозділи отримують повну заробітну плату?

Чи правомірне запровадження простою лише для деяких підрозділів державної установи, тоді як інші підрозділи отримують повну заробітну плату?

Чи правомірне запровадження простою лише для деяких підрозділів державної установи, тоді як інші підрозділи отримують повну заробітну плату?

Статтею 34 КЗпП України передбачено, що простій – це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Перелік таких інших обставин, які призводять до простою, чинним законодавством не регламентовано. У кожному конкретному випадку причини простою різні.

Згідно з вимогами статті 113 КЗпП час простою не з вини працівника, в тому числі на період оголошення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).

Слід зауважити, що, відповідно до статті 98 КЗпП України, статті 8 та 13 Закону України «Про оплату праці», оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань.

Обсяги витрат на оплату праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, затверджуються одночасно з бюджетом.

Постановою Кабінету Міністрів України  від 07.03.2022 № 221 «Деякі питання оплати праці працівників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, що фінансуються або дотуються з бюджету, в умовах воєнного стану» передбачено право керівникам державних органів, підприємств, установ та організацій, що фінансуються або дотуються з бюджету, до припинення чи скасування воєнного стану в Україні в межах фонду заробітної плати, передбаченого у кошторисі, самостійно визначати розмір оплати часу простою працівників, але не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові тарифного розряду (посадового окладу).

Рішення про запровадження простою приймається керівником підприємства, установи, організації.

Разом з тим законодавець не встановлює виключень щодо типів закладів, які можуть перейти на простій  не з вини працівника.

https://budget.uteka.ua/ua/publication/budget-news-45-buxgalterskij-obzor-budget-220-pravomerna-li-izbiratelnost-poselkovogo-soveta-vo-vvedenii-prostoya-tolko-dlya-biblioteki-i-uchrezhdenij-kultury-togda-kak-vse-ostalnye-zavedeniya-soveta-poluchayut-polnoe-finansirovanie-zarplat

 

«Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці...» Стаття 43 Конституції України.